8.05.2014

“Mizerabilii” și cei 20 de ani împliniți

..Și așa cum "fiecare zi îndreaptă drept toată viața", aș vrea să împărtășesc cu voi cateva lucruri. Întotdeaua cand mă gandesc la această varstă, la atingerea ei.. îmi apar în minte simultan –părinții mei – și ceea ce se întampla pe atunci în viața lor. Cat de diferit întampină generația mea, acestă varstă. Nu întamplător citesc cartea acum. Răscrucerea la care mă aflu poartă miezul cărții lui Hugo. Mai mult decat atat, cu cat trece timpul mă conving cat de sănatoasă e credința ca nu-ți poți da seama de toate cotiturile drumului decat după ce ai ajuns în varful dealului și că nu putem cunoaște adevărata legătură dintre faptele, consecința și înlăturarea lor exactă, nici chiar valoarea lor decat la sfarșitul unei "epoci" a vieții. Ce-am ales, în definitiv? Să miros "trandafirul" sau să-l privesc ofilindu-se ? – Mulțumita de ce-am ales pană acum? Ce voi alege mai tarziu? “N-avea decat un cuvant pentru amandouă felurile de munci: le numea “grădinărit”. “Spiritul e o grădină! ” spunea el..”. Da da, îl citez pe - Domnul Bienvenu -. ..Cred că am ajuns la o treaptă destul de importantă –spiritual vorbind – nu-mi doresc lucruri mărețe. Lucrurile simple – astea în zilele noastre sunt/devin din ce în ce mai scumpe. Totodată, mi-am făcut o listă cu – MUST LEARN - DO - similară cu cea pe care o fac în fiecare noapte dinaintea Anului Nou. Acum, nu știu de ce să mă bucur mai mult : de situațiile aparent fară ieșire, cand logica mea a eșuat dar ma învățat să mă mișc în "imensitate", că am avut nevoie de hărți și după ce m-am rătăcit, s-au născut pasiunile și marea dorință de a descoperi cu o conștiință mai liberă,fară inhibiții.. Dar cu siguranță, ȘTIU - acele momente s-au dovedit a fi cele mai mari binecuvantări din viața mea! Toate pot fi proaspete și ușoare. Toate. Daca le lași în voia Domnului și-ți îndeplinești cuviincios misiunea. Asta nu înseamnă "să le facem pe toate ideal", și fiecare zi să înceapă cu "bună dimineața PERFECȚIUNII din mine", "să arătăm lumii cat suntem de frumoși"..pană la urmă, nimic nu a fost și nu poate fi. E o luptă continuă, un pas înainte. Luări de la-nceput. Puncte, puncte și uneori, cate-o virgulă. Așa sunt toate. Și dacă ne-am mustra mai puțin, poate lumea chiar ar fi mai frumoasă. N-ar exista atata lume frustrată care arunca o viață-ntreagă ciolane în alții, cu barfă și invidie. Vrem sau nu, fiecare se luptă în viață. Dar nu toți o fac corect. Asta-i diferența dintre succes și eșec, cel care caștigă și pierde. ..Și pentru că nici o sabie nu te poate tăia dacă ești absent în obsesiva grijă a zilei de maine, incontrolabilul "vreau să le știu și am pe toate, aici și acum" - mi-am propus, de acum încolo, să învăț, zilnic, a lupta "absent", să iubesc depărtarea pentru ochi, ca să le fac potrivite pentru gandire. Fiecare are "La multi ani"-ul său. Ne naștem de atatea ori pe an...de atatea ori pe zi...cată conjunctură între oameni și întamplări, cată speranță într-un suflet și dragoste într-o inimă de om. De aceea, doresc tuturor SĂ LUPTE ABSENT pentru binele lui ca să poată împărți mai apoi, un bine și altora.

0 comments:

Post a Comment